Novetats


COMENÇAR UN NOU CURS, AMB PANDÈMIA, REPENSANT...

Iniciem un altre curs immers en la pandèmia que ens acompanya des del març del 2020. I per la qual hem hagut de replantejar-nos aspectes molt importants per al projecte de la Llar com la participació de les famílies, l’entrada relaxada... aspectes enyorats tant per les famílies com per part de nosaltres, les educadores. D’altres aspectes s’han hagut de repensar i s’han trobat noves formules que han vingut per a quedar-se com ara que algunes trobades de la comunitat educativa es realitzin de forma telemàtica, la qual cosa afavoreix l’assistència a les famílies perquè es poden fer des de casa amb els infants.

 

Per altra banda, conviure amb la SARSCoV-2 ens ha dut aspectes negatius i positius.

Un dels aspectes que hem hagut d’introduir en els centres és la utilització de la mascareta: mesura sanitària bàsica per a la convivència en aquest temps i que ha suposat un element a integrar en la relació amb els infants.

 

Hem pogut comprovar que el seu ús no influïa en d’interpretació de les emocions, ja que han après a interpretar els ulls. El dubte era com sabien quina era l’expressió de la resta de la cara. Aquest aspecte el vàrem exposar als infants a través d’una proposta de joc amb fotos de les educadores mostrant les emocions bàsiques d’alegria, tristesa, por, sorpresa i enfado. Fotos acompanyades d’una mascareta que les nenes i els nens podien treure per veure la nostra expressió facial i poder-la imitar tot jugant davant el mirall.

 

Amb tot, arran de l’article del doctor en biologia i professor de genètica a la Universitat de Barcelona, David Bueno i Torrens, que amb el títol “La mascareta pot afectar l’aprenentatge de la llengua” (Diari Ara. 30/01/21) en el qual exposa que l’investigador Alexaner Chern i els seus col·laboradors de diverses universitats americanes, descobrim que varen publicar en la revista de l’American Academy of Otolaryngology, Haed and Neck Surgery, els canvis que comporta dur mascareta en la manera de parlar, canvis que poden endarrerir i dificultar els aprenentatges de la llengua en el infants. I és que la mascareta esmorteeix el so de la veu, perdent subtileses en l’entonació, i no ens poden veure clarament l’expressió facial quan parlem, la qual cosa és bàsica per aprendre paraules noves: el cervell relaciona el so amb els moviments de la boca.

 

A la Llar, en l’acompanyament als infants, una de les activitats més importants és l’aprenentatge de la llengua, que per altra banda és l’activitat cognitiva per excel·lència del infants des del seu naixement. Per aquests motius aquest curs, que esperem que sigui el darrer, de convivència amb la SARSCoV-2 hem introduït la mascareta transparent que no distorsiona la veu i ens poden observar el llenguatge no verbal de les expressions, com pronunciem i entonem les paraules... tot de guanys per afavorir el creixement i l’aprenentatge.

 

Bon curs a tothom!


UN NOU CURS, UN NOU REPTE

Aquest curs escolar que darrerament hem inaugurat, és el més atípic  i complexa de les darreres dècades donades les condicions i restriccions derivades de la pandèmia de la COVID-19.

 

Són nombroses les mesures de prevenció i adaptacions que hem hagut d’incorporar en els nostres centres i serveis. La distància física, la constant cura de la higiene de mans i l’ús de mascaretes ens mantenen protegits, però  representen un repte per als infants i pels professionals que els acompanyem a l'hora de relacionar-nos.

 

Acostumats a abraçades, xoc de mans, carotes còmplices i petons, hem hagut d’explorar noves maneres de construir vincles afectius i formes més originals per comunicar-nos.  .

 

Enguany hem descobert el poder de les mirades, dels gestos i de l’entonació de la veu. Ens hem sorprès de les possibilitats que ens ofereix la comunicació no verbal per mostrar a l’altre els nostres pensaments i sentiments. Hem après que es pot riure amb la mirada i demanar ajuda amb un gest. Hem estat capaços de demostrar-nos que el nostre vincle va més enllà de les paraules i de les mascaretes i que el distanciament social no ens fa estar separats.

 

Aquesta situació ens està donant moltes lliçons; cap virus pot fer desaparèixer l’amor i les ganes de relacionar-nos. Només es tracta de ser més originals. Perquè darrere la mascareta segueixen estant les mateixes persones; infants, joves i gent gran amb necessitats d’afecte i acceptació i professionals amb il·lusió de donar-los-hi.

 

El nostre compromís amb la nostra tasca educativa i amb les persones que acompanyem en els nostres serveis, ara té més importància i força que mai.


tornem amb el Projecte I - més

El nostre compromís amb l’educació i la salut als menjadors escolars donen sentit al projecte I-Més. Aquest projecte vetlla per oferir un servei de menjador de màxima qualitat al voltant de l’àpat a l’escola tot donat importància a:

QUÈ MENGEM? 

COM ENS HO MENGEM? 

Si vols saber-ne més... 


LES NOSTRES LÍNIES EDUCATIVES

Per nosaltres és molt important que l'estona de migdia sigui un espai educatiu, lúdic i segur. Un espai d'acompanyament als infants, des del respecte i la confiança. Un espai on els infants són els principals protagonistes! Vols conèixer quines són les nostres línies educatives?

Si vols saber-ne més... 


gent gran activa - aviat ens tornarem a veure

Davant la situació actual, les activitats de la Gent Gran Activa  estan suspeses, però continuem treballant perquè aviat puguem reprendre-les. Tornarem amb més il·lusió que mai i a més, inaugurarem un espai nou per a realitzar les activitats.