línies educatives

El nostre Projecte Educatiu del Menjador s’ha basat en les següents criteris:

  • El servei de menjador és dels infants. És el seu espai de lleure. Ells en són els principals protagonistes i cal fer-los partícips.
  • Ha de ser doncs, educatiu, lúdic i segur per ells.
  • El paper que juguen els monitors i monitores és el d’acompanyats. Vetllen per la seva seguretat, pel compliment de bons hàbits alimentaris, d’higiene i de convivència i pel foment de la seva autonomia.
  • L’acompanyament que es fa als infants es basa en el respecte, el vincle i la confiança. Els monitors han d’exercir paper de referents vers als nens i nenes.
  • S’ofereixen espais de joc i dinamització per treballar tots aquests hàbits i oferir als infants un esbarjo lúdic i divertit.
  • El principal objectiu del servei és que els nens i nenes gaudeixin del menjador i trobin en ell un espai on poder expressar-se lliurement des de l’acceptació, el respecte i el compliment de les normes de convivència.
  • Els monitors empraran el reforç positiu (per exemple: la felicitació) per valorar i reconèixer l’esforç dels nens i nenes.
  • Les opinions i propostes dels infants seran escolades i valorades.
  • Els infants són éssers amb drets, únics i competents. Cal respectar els seus ritmes, preferències, necessitats i opinions.

Aquesta manera d’entendre la tasca educativa dels professionals es materialitza per mitja de les nostres 5 línies educatives:

 

Els infants són ésser capaços. Per això els oferim espais d’experimentació i confiança per a que puguin adquirir autonomia i responsabilitat tot respectant els seus ritmes. Treballem hàbits, valors, habilitats i gestió emocional. EDUQUEM EN EL RECONEIXEMENT. EDUQUEM EN LA LLIBERTAT. EDUQUEM EN LA RESPONSABILITAT.

El alumnes tenen dret a ser escoltats i a que la seva opinió tingui valor. Per això integrem, en el seu dia a dia al menjador, espais de participació, d’expressió d’opinió i de plantejament de propostes. VALOREM L’ESPERIT CRÍSTIC, EMPRENEDOR I RELFEXIU.


El pati del migdia és temps d’imaginar, descobrir, saltar, cantar, ballar, riure, compartir,... Fomentem el joc lliure i l’autogestió del temps, dels espais i dels materials. Però el migdia també ofereix l’oportunitat de transmetre valors individuals i col·lectius a partir del joc dirigit. Oferim un programa de dinamitzacions variat, lúdic i educatiu. APRENEM JUGANT.

Des del menjador treballem per transmetre amor i respecte vers el medi ambient i ho fem introduint accions com la reducció de residus, la reutilització de materials, el reciclatge de els deixalles i el no malbaratament dels recursos. APRENEM A INTEGRAR PETITES ACCIONS QUE TENEN GRANS BENECISIS PEL NOSTRE PLANETA.


Volem que el menjador sigui un espai de convivència entre iguals i de llibertat on cada infant pugui ser qui és, sense judicis ni discriminacions. La vulneració dels drets dels alumnes i especialment les situacions de desigualtat, discriminació, segregació i sexistes, no tenen cabuda als nostres serveis. NO EDUQUEM NENS. NO EDUQUEM NENES. EDUQUEM PERSONES LLIURES I RESPONSABLES.